دکتر گوگل

دکتر گوگل!

هیچ‌وقت به اندازه عصر اطلاعات، جستجوی ما برای دریافت پاسخ پرسش‌هایمان به این اندازه راحت نبوده است. ما می‌توانیم عملاٌ راجع به هرچیزی تحقیق کنیم، علایم بدنی یکی از پرجستجوترین کلید واژه‌ها در شبکه اینترنت در تمام دنیا است.

شما «درد بازو» را در گوگل جستجو می‌کنید، سه نتیجه فوری به دست می‌آید که «حمله قلبی» بعد از «آسیب استخوان و مفاصل» و « فشردگی عصب»‌ یکی از آن نتایج است. یک ذهن مضطرب به طور طبیعی به سمت فاجعه‌بار‌ترین گزینه یعنی حمله قلبی می‌رود.  این مثال می‌تواند برایمان روشن کند که جستجوی اینترنتی علایم می‌تواند منجر به اضطراب سلامتی و یا تشدید آن شود.

وقتی علائم فیزیکی را بصورت آنلاین بررسی می کنیم، پاسخ منحصر به فرد خودمان را دریافت نمی‌کنیم. در عوض، ما به اطلاعات بیش از حد تعمیم یافته‌ای دسترسی پیدا می‌کنیم که ممکن است در مورد ما صدق کند یا خیر.

مشکلات رایج اطلاعات پزشکی آنلاین

• منابع غیر معتبر زیادی در فضای اینترنت پیدا می‌شود که تشخیص آن برای خواننده دشوار است
  • اطلاعات تشخیصی بیش از حد ساده‌سازی شده است در حالی که در عمل سال‌ها صرف آموزش جهت تشخیص‌گذاری توسط پزشک می‌شود
  • شما نمی‌توانید از مجموعه‌ای از علائم پیچیده نتیجه گیری کلی کنید
  • گاه اطلاعاتی وجود دارند که که توسط متخصصان پزشکی معتبر بررسی نشده است
  • گاهی اطلاعات توسط "اینفلوئنسرها" به جای متخصصان پزشکی به اشتراک گذاشته شده است

همه افراد وقتی از درد یا ناراحتی در بدن در رنج هستند به دنبال پاسخ روشنی برای علتش می‌باشند. گاهی انتظار برای یافتن این پاسخ دشوار می‌شود. ما خیلی سریع می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی در حال افتادن است ، نام آن چیست و چگونه درمان می‌شود.

این میل انسانی به کم کردن ابهام گاهی ما را سراشیبی لغزنده‌ای در اینترنت سوق می‌دهد که منجر به تشخیص‌های پزشکی نادرست و بیشتر شدن اضطراب و نگرانی می‌شود. آگاهی از خطر استفاده از «دکتر گوگل!» می‌تواند به ما کمک کند قبل از اعتماد بیش از اندازه به آن، بیشتر تأمل کنیم و با سرعت کمتری به آن رجوع کنیم.

خبرنامه ایمیلی ما را دنبال می‌کنید؟

برای دریافت جدیدترین مطالب ما در خبرنامه هیلان عضو شوید

Please make sure that AcyMailing is installed and activated.